tiistai 8. syyskuuta 2009

Sammakkoja pussailemassa.

Täällä kotosaarellani http://www.santahamina.fi/ on meneillään juhlat.
Kaksisataa vuotta on aika hyvä syy juhlia.

Pippalot alkoivat MILjazzeilla, joissa olin myymässä lippusia jatkojameille kerholle.
Viimmevuonnakin oli ihan mukavaa, mutta nyt oli aivan loistava show!
Veeti Kallio ja varusmiehistä koottu bändi.
Täytyy sanoa, että vaikka olen kovasti tykästynyt Veetiin, vei varusvauvat nyt kyllä sen pidemmän korren.
Aivan huikeanhyviä muusikoita, ja jäi kuulkaa Aira Samuliinin rytmiryhmäkin toiseksi näiden poikien rinnalla!

Edessäni oli mies, joka mutisi itsekseen ihmetellen varusmiesten huikeaa koreografiaa taaksepäin-voltteineen:
- Ai nämäkö on niitä huonokuntoisia varusmiehiä?

Jatkoilla olikin sitten kerho täynnä siviileitä, kun portit nyt kerrankin aukaistiin muullekin yleisölle.
Kintut olivat koetuksella.
Ei tanssimisesta, vaan tuntien seisomisesta.
Kyllä mä tanssinkin yhden biisin.
Luutun kanssa.
Salin puolelle oli joku läikyttänyt olusensa, ja frouva-henkilö viitoili mulle.
Tai no. Koukisti sormensa, että tänne!

Mie sitten menin, kun en ällänny olla menemättä ja sain tehtävän.
-Tuo pitäisi kuulkaa heti hoitaa pois, ettei joku liukastu.

En ollu varsinaisesti töissä siellä, koska teen ihan muuta työtä, mutta menin kiltisti kysymään emännältä, jotta missäs täällä ois se luuttu?

Kun menin sinne saliin, oli siel just joku tangon tapanen soimassa.
Ei auttannu muu kuin ottaa luutusta tiukka korva-suussa-ote, ja mennä lattialle.
Siinnä tanssiessa tuli samalla lattia kuivatuksi!
Vähän nuo ihmiset kattelivat, mutta ei haitannu.

Oon minä ennenkin siellä salissa maineeni menettänny...

Ja tanssiessa sekin kävi.
Olin iltapuku-korkokenkä-helmetkaulassa-juhlissa, ja Pappani tuli käymään oltuaan toisissa huru-ukkojen juhlissa tuolla Kadettikoululla.

Liihottelin siinnä lattialla, ja kun seuraava kipale tuli, loihi Pappa lausumaan:
-Mitä sie pentu oikeen teet?
Sie oot täällä paljain varpain, kun kaik muut on täällä renikat rinnassa ja kengät kiillotettuina!

-No eihän kukaan mun varpaita kato!
Mä en voi enää pitää noita hiivatin korkokenkiä, ku varpaat on ihan muussina!
Ja sitäpaitti mun mekko peittää ne.
Melkein....

No höh.. mun oli sitte mentävä laittamaan ne kengät.
Papan ei tartte ku kattoo, nii siinnä ei tuu mieleen ruveta väitteleen.
Joo.
Mä oon 48vee ja Pappa 80.


No paljon muutakin mukavaa on täällä ollu.
Kävin esmerkiks semmosella metsäretkellä, jossa esiteltiin aluetta johon meillä kellään ei oo oikeestaan mitään asiaa.
Siksikin siellä on luonto säilyny niin upeana.
Bongasimme mm. Merikotkan!

Mä bongasin myös satakakstoista mäkäräistä ja tän luantopolun kaikki nokkoset.
Ja yhden sammakon.
Olin just aikeissa pussata siittä mulle rinssiä, kun se päätti loikata karkuun.
Se hyppäs mun kämmeneltä suoraan tonne dekolteeni uumeniin.
Mulle tuli kiirus pelastamaan sitä uhkaavalta litistymis-kuolemalta.
Se on kuulema jotenkin rauhotettu tai silleen.

Mutkin melkein piti rauhottaa.
On eri asia kaivaa rinnoiltaan oliivia ku sammakkoa!
Eikä oikein kehdannu pyytää keltään apua.

-Anteeksi, voisitteko kaivaa sammakon liiveistäni?

Se, että joudun epätoivoissani ahdistelemaan viattomia sammakoita, on kyllä jotenkin aika säälittävää....

Mä muuten ihan oikesti opinkin siellä jotain.
Nimittäin sen, että miksi ei enää tahdo löytyä kaarnaa veneiden veistelyyn.
No siks, kun talouspuun ikä on semmoset 75 vuotta, ja kilpikaarnaa on vasta yli satavuotiaissa puissa.

Mä voin nyt elvistellä tälläkin tiedolla.
Jotta en mä mikään ihan tyhmä oo!

Kun ei oo vielkää tuota kameraa käytössäni, niin käykää ihan itte kurkkimassa tuota sivua.
Sieltä näätte nää mun kotokulmat.
Ja vähän parempien kuvaajien otoksina.

psst... nää pileet jatkuu viellä sunnuntaihin saakka.
Jotta Teretulemast!

29 kommenttia:

Anttu kirjoitti...

No huhhuijakkaa mitä menoa, melkein tekisi mieli lähteä töllistelemään tuollaisia karkeloita, ei meidän alokkaat vaan mitään temppuja tee, istuvat vain illasta toiseen kotilomilla, säästöä valtiolle kun lähetetään nälkäiset sudet äiteen ruokapöytään.

BLOGitse kirjoitti...

voi mahotonta mita olet taas kokenut! Eiko ole jannaa kun 'aina' joukoista loytyy rouvia jotka sormeilee ja osoittaa mita pitaisi tehda. Mikseivat itse ota luuttua kouraansa? tai ainakin esita asiaansa hiukka kohteliaammassa/ystavallisemmassa hengessa...
Ja me naiset muka ollaan...ei olla yhtaan sen parempia kuin...en sano mitaan!

Anonyymi kirjoitti...

Pienet sammakot ne lystikkäitä on - etenkin siellä dekolteessa.
Ainakin minä - herrasmiehenä - olisin mielelläni auttanut.

Iisi

Annie kirjoitti...

Dekolteen uumeniin, heh. Ihqu toi halli tuolla Santahaminan sivuilla.

SusuPetal kirjoitti...

Hieman jäykähkö tanssikaveri tuollainen luuttu, mutta pitäähän töpäkkä muuten olla.

Hyviä juhlia, jos päätät vielä jatkaa!

mythopolis kirjoitti...

Of course, I cannot understand all these words, since I don't know the language...maybe there is a way to convert it all to English. Meanwhile, thanks for dropping in on my blogs from time to time. Dan

Jael kirjoitti...

Ai Santahaminassa asut;ainoa kerta kun mä siellä olen ollut oli kun poika oli siellä intissä.
Hurjaa menoa noissa bileissä tosiaankin,hyvä kun pysyy perässä kun lukee näitä sun juttuja.Ja miten se sammakko just sinne tiesi hypätä....

hoover kirjoitti...

Suoraselkäinen tanssittaja sinulla, tai tanssitettaja... liukkaasti sujui kuitenkin :)

Liisu kirjoitti...

ONPA hauska teksti!

Mun pitää laittaa mut sun lukijaksi, muuten en pääse tietämään, milloin täällä on uutta luettavaa. Kopsaan tuon osoitteesi ja sillä selvä. :)

Olli-Pekka Uusitalo kirjoitti...

Sulla ei varmaan kyllä koskaan ole tylsää. Aina sattuu ja tapahtuu, oltiin sitten maalla, merellä tai ilmassa.

Arjaanneli kirjoitti...

Elefantti Anttu:
Tuu ensvuonna kattomaan!
Totta tuo säästöpuoli.
Äiteet maksaa.

BLOGitse:
No me naiset nyt ollaan vähän kaikenlaisia.
Ei mua haitannu se luuttuuminen, mutta jos oisin ollu ihan oikea tarjoilija tai edes henkilökuntaa, oisin saattannu jopa närkästyä.

Anonyymi Iisi:
Eri lystikkäitä:)
Tarjolla oli kyllä sekä upseereita, että herrasmiehiä, mutten viitsinyt aiheuttaa hämmennystä....
Uskotko, että uskon, että olisit mielelläsi auttanut:)

Annie:
Eikö olekkin ihana?
Se taisi olla Minnan ottama kuva.
Täällä pääsee näkemään josvaikkamitä!

SusuPetal:
Se kyllä kysyi, että käykö neiti useinkin täällä, mutta muuhun latteuksiin se ei sortunu.
Jatkanhan minä. Tosin ihan tervehenkisesti osallistumalla fillariretkien peränpitäjäksi.
Jotteivat joutuisi hukkaan ne fillaristit tahi eksyisi vääriin paikkoihin.

mythopolis:
I think that there is no way to translate my stories.
My finnish are not so good either...
I enjoy that dropping:)

Hanni kirjoitti...

Ei se mun komendantti oo samalla saarella kuin sie, se on näitä mantereen komendantteja. Mutta neljän viikon metsästyksen jälkeen se jäi verkkoon ja pääsen hoitaan asiani. Jos pääsen.Missähän ne yleensä liikkuu, kun ei puhelimella kiinni saa. Ne varmaan kokoontuu jonnekin lusmuilemaan ja pakoilemaan töitään. Niinkuin nyt kulkulupien myöntämisiä keski-ikäisille neiti-ihmisille.

Arjaanneli kirjoitti...

Yaelian:
Täällähän minä.
Ei tuo meno niin kovin hurjaa oo ollu, mutta hauskaa!
Se saku oli siin kämmenellä nenä muhunpäin, ja ku vähän hipasin, se päätti loikata.
Jos se ois saannu valita, se ois tod.näk hypänny ihanminnemuuannetahansa!

Hoover:
Vähän jäykähköhän se oli...

Avatar:
Säpä sitten jo laitoitkin huomasin ma.
Se on oikein mukavaa se ja sillä selvä:)

Oopee:
Voi kuule kyllä mulla on.
Siis tylsää koskaan.Enimmäkseen itseasiassa.
Mä oon vaan vähän tällänen, että nään asioissa usein niitä pöljiä puolia.
Moni muu ei välttämättä nää.
Joskus tuntuu, ettei munkaan aina kannattais...

Arjaanneli kirjoitti...

Hanni:
Keski-ikäiset kulkulupiavonkaavat naiset on kyllä tosi vaarallisia!
Toi neljäviikkoo on kylläkin täysin kohtuuton aika!
Mur sanois tääpää!

Lastu kirjoitti...

Voi, asuin pari vuotta Laajasalossa (kun olin nuori opiskelija) mutten koskaan tajunnut että niin lähellä oli jotain niin... ihmeellistä :D.

Tyhmä minä.

Kutuharju kirjoitti...

Voi kunpa olisin ollut sammakkona liiveissäsi ja nähnyt kun vedit tangoa korva-suussa-oteella :D
Tää on niin mainiota taas!

Mitä!? Onko Lastukin asunut Laajasalossa, ja minä kanssa, melkein pari vuotta viihdyin myös... pienen pieni maalima.

stansta kirjoitti...

Komppaan helposti Elefantti Anttua ja samalla kerron, että oma inttipoikani on siellä Hannin mailla...sillon kun ei ole lomilla siis.
Kivat sille sammakolle!
Tarviikin miettiä saisiko siellä teillä käytyä sunnuntaihin mennessä. Tunnistat kyllä hampaattoman blondin jos tullaan... :(

Mk kirjoitti...

No tosiaan, hyvät bileet teillä siellä onkin!
On sekä kulttuuria että villiä luontoa.
Kai sieltä nyt joku herrasmieskin olisi apuun löytynyt?

Hevoinen kirjoitti...

Lukea päräytin kerralla enemmän kun on jäänyt vähän väliin.. IHunaisen pölijä tunnut olevan edelleen, ei näitä nauramatta läpi lue=)
Kiitos!

vilukissi kirjoitti...

Hahaahh ...Vai ui sammakko liiveihisi! Äläs sano, jotta se olisi halunnut hypätä ihan minne muualle vaan...hypyllä oli vinha tarkoitusperä! Mulla on blogissani sulle meemihaaste.

isopeikko kirjoitti...

Peikkokin on ollut Santahaminassa vaikka kuinka kauan.

harmaapantteri kirjoitti...

Huikean ihana juttu taas. Kiva kun käyt mun blogeissa niin saan siitä tänne linkin. Vois tietysti käyttää "seuraa näitä blogeja" t.m.s. Tykkään nimittäin sun jutuista.
Mutta kunhan nyt sais tehtyä senkin.
Hyviä jatkoja vaan!

Phivos Nicolaides kirjoitti...

Hi there. TERVE!

Arjaanneli kirjoitti...

Lastu:
Tämä ON ihmeellinen paikka!

Kutuharju:
No jopas sattui!
Teidän, jos keiden ois sitte pitäny tulla käymään täällä!
Ensvuoden kesäkuussa on Santahaminapäivät. Silloin pääsee taas saarelle.

Stansta:
Ei näkyny sitte sua eikä Epsoota:(
Olis kannattannu tulla. Oli meinaan niin hienot kierrokset!

Mk:
Joopajoo...tietävät jo, että olen pöljä, mutta että pyytäisin kaivelemaan sammakkoa... :)

Hevoinen:
Ihunaisen pöljä kuulosti oikein söpöltä:)
Kiitos itsellesi!

vilukissi:
Joo, sammakkoeläimet ovat ainoita eliöitä, jotka haluavat enää tätänykyään rinnuksilleni:)
HUOH...
Jahka täs ehin, niin vastaan meemilöihin.Ja kiittää siitä tääpää.

Isopeikko:
Minä olen nähnyt monta pesäpaikkaa, jotka sopisi Peikolle.
Nyt täytyykin tutkia niitä tarkemmin, jos vaikka pääsisi turisemaan ihan naamatusten!
Minä tuon sotkusta munkit!
Se keijukaislehto ois kyllä ihana paikka piknikille?

Harmaapantteri:
No toki piipahtelen, koska minä samaten tykkään lukea juttujasi:)

Phivos:
Terve Itsellesi!
Joko lomat on lusittu?
And the same in english...
(This is almoust impossible to translate.. :)

Anu kirjoitti...

Hyi hyi hyiii... ja vielä IIIIKKKK..!!!!
En kuuna päivänä suostuisi koskemaan sammakkoon! Puistattaa ajatuskin.

Ofelia kirjoitti...

Sammakot on IHANIA! Mulla oli lukioiässä oma sammakko akvaariossa. Kerään sammakkoesineitä.

Asut sä SANTAHAMINASSA?! Mehän ollaan sit vähän niin kuin naapureita? Toivottavasti kukaan ei lue tätä enää jos varovasti tunnistuspelossa kuiskaan asuvani Jollaksessa.... =)

Sun mies on sit joku armeijatyyppi? Mä en oo koskaan käynyt Santahaminassa. Mutta tää koko Laajasalon seutu on aivan upeaa!!

Ofelia kirjoitti...

Oijoi! Toivottavasti et ole feministi. =) Setvin asiaa ja oletkin ITSE töissä siellä. Mää oon vähän konservatiivi kai näissä miesten ja naisten hommissa?

Arjaanneli kirjoitti...

Ofelia:
En ole feministi ainakaan näissä asioissa:)
Olen töissä täällä. Sinkkuna:)
Eikä ex-miehenikään ollut kapiainen.
Olen ollut pv:llä töissä 24vuotta, ensin Tilkassa hoitajana, ja nyt täällä jonkunsortin sihteerinä.
Jollas muuten ON kaunista paikkaa. Saatat bongata mut ja Jorma-Kyllikin, kun poljetaan Laajasaloon kauppaan. Täällä kun ei ole moista ylellisyyttä.
Ollaan saatettu törmätä Herttoniemen bussipysäkilläkin...mä olen se plussapisteen näköinen plondi, jolla hiukset sojottaa sinnesuntänne puoliselkään:)

Ofelia kirjoitti...

No hyvä! =)

Jollas on minusta Helsingin kaunein alue. Toivon että saatais täältä Hamletin kanssa se kämppä. (Ja siis vuokrakämppä! On täällä aika kallista...) Usein kävelen metsän läpi sinne Laajasalon ostarille.

Ja hei, meidän bussit lähtee samalta pysäkiltä! Maailma on ihanan pieni. =D Mä olen pieni ja punahiuksinen, yleensä kai ahdistuneen näköinen, heh. Oispa jännää törmätä!