maanantai 14. joulukuuta 2009

Ihan kaameeta kaksi!!



- Määä....huokaus...hohhoijjaa...
- No mitä?
- Mull ei oo mitään tekemistä...
- Leiki jotain!
- Höhlä...yksinkö?
- No vaikka sillä lelullas. Tuo tänne, nii mä heitän.
- Duodaduoda... se taitaa olla vähän hankalaa...
- No tuo vaan...
- Kato ku siinnä kävi sillee, että....ku sä nukuit ja mä en sitte voinu mitään, ja se oli sillee sopivasti siinnä.... heh =I
Mut siittä saa kyl ihan kivan kuusenkoristeen.... tai jotain..



- !!!!!!!

- Tsori... mut voitaisko kattoo vaikka Poliisikoira Rexiä? Oisko hienoo olla poliisi!! Sullon noi leivätki sillai valmiina, nii siin samalla vaikka...?






- Heti ku toi loppuu, nii lähetään ulos! Saat purkaa tota vimmaas tuol Saharassa.

Kaverukset lähtivät pikkupakkasessa kohti Saharan hiekkakenttää. Ensin mentiin ihan metsään.

- Hei Arska. Leikitääks sille, etä tää ois koira ja sä heittäisit keppii ja mä sit hakisin?? Jookojoooko???
- No okei! Vimps...hae!
- Läählääählääh, kato mä osasin!!!
- Vimps... hae!
- Lääähläähh...JIPII...läähläääh..jne..jne x 100.
- Vimps...hae! Tai ootas. Leikitääks jotain muuta?
- No miks ku tää on kivaa! Mitäs muuta sitte?
- Leikitään välillä, et se ois niiku vaikka orava!
- Tä????
- No joo, kato ku mä heitin sen sun keppis vahingossa tonne puuhun!HAHHAHHAA!!!




- Höh! Toi oli ihan tyhmä juttu. Mä en enää ala tätä...


Päästiin Saharan laitaan ja Hortton laukkasi pitkin kenttää kuono maassa!

- Arska Arska! Nyt mä keksin! Leikitään, et tää ois se "siiäsain" poliisi se Horation! Se, josta Annie kirjotti täs jokuaika sitten! Joo.. mä oon The Horation ku mun nimikin on melkein se! Sä oisit sitte se naispoliisi ja kantasit sitä piäntä laukkua missä on niitä välineitä! Mut muista, et MÄ oon pomo! Mullei kyl nyt oo niitä aurinkolaseja.... no ei voi mittään.
Kato toi ois niiku se rikospaikka mis ois joku vaiks raato ja se ois niiku levinny tonne pitkin lits ja läts ja noi tötteröt ois niiku niitä merkkaus-härpäkkeitä!



- No niin, köh köh! Tulkaapas naispoliisi tänne sen laukkunne kanssa! Täällä on selvästi joku kävellyt!



- Hmmm... tässä on ihan selvästi joku ajanut autoa tai jotain Pasia tai semmosta....Ottakaapas naispoliisi sieltä laukusta välineet ja tehkää näistä kaikista valut! Juu juu...kaikista! Siittä sekotellaan semmosta mönjää ja laitetaan noihin jälkiin! Voi että, pitihän se arvata että NAISELLE tää on liika vaikee tehtävä!



No menkääpäs sitten vaikka pystyttämään tuota johtokeskusta tuonne sivulle! Juuri siihen! Siinä on jo kahvilantynkääkin valmiina.


Osaiskohan se NAISPOLIISI mitenkään sytyttää ees kahvitulia? Siinä on hyvät klapit. Ai juu... poliisithan syö aina munkkeja... Hoituu! Tää vois mennä pyöräyttää parit donitsit! HEHHEHHEE!!!
Jaa ettei ollu sitte hyvä juttu...?
Vähänkö ollaan taas niiin tosikkoa!

- HorTTon!
- Minä olen The Horation !
- Ihan sama! Miks mä joudun tekee kaikki hommat, ja sä vaan viipotat pitkin poikin?
- No koska mä osaan kato viipottaa ja samalla mä kerään hajujälkiä! Se ei oikein sovellu tommosille... naispoliiseille! Se on kovaa hommaa nääs!
Miesten juttuja junou!
Samalla me merkataan paikka tutkituksi. Sillee ruiks....
Siihen ei naispoliisi pysty millään! Sen peppu paleltuis tääl pakkasessa! HEHHEHHEEE!

Jaaha...ei tääkää sit naurattanu =I
On se sitte vaikeeta olla tällänen MIES tai siis koira... koirapoliisi! Tai poliisikoira..

Ois kauheeta olla nainen!!! Tai ees ihminen. Tai sitte ihminen joka ois poliisi. Tai naispoliisi-ihminen!
Joutuis vaan kantelee sellasia piäniä laukkuja ja keittelee kahvia!
Ilman aurinkolaseja!
Ihan kauheeta!

- Arskaaa!
- No?
- Mennääks kotii! Mä oon ihan poikki. Toi The Horationin homma ei oo nii helppoo ko luulis!
Mä oon mielummin koira.
HorTTon-koira!

Tämmönen:






Kuvat ei oo mitää valtavankauniitahienoja saatika teräviä, mutta sou not!

Meil oli hauskaa : )

29 kommenttia:

Famu falsetissa kirjoitti...

Ha, ha, haa, toi naispoliisi-ihminen unohti taas ottaa DNA-testit.

Viivi kirjoitti...

Ton mamman piti kirjottaa tähän jotain kommenttia, muttei siitä mitään tuu, kun se sai jonkin ihmekohtauksen ja hirnuu tossa lattialla kontallaan; tippu tuolilta. En miekään kyllä poliisikoira-asioista oikein mitään ymmärrä, kun oon tällanen hienompi neiti ja Walkoinen Länsiylämaan Terrieri. Mutta kun mie oon pulassa ja peloissani, niin tule sie sitten pelastaan mut. Ja mentäis sen jälkeen vaikka naimisiin. Käyks näin?

Annie kirjoitti...

Voi kun ihana juttu!! (Sanoo ainainen koiraihminen.) Hersyvän hauska ja niin lutunen koira. :-)

Crane kirjoitti...

Jess! Tästä sai taas NIIIN hyvät naurut aamulle... Kiva lähtee töihin. Ja ihana tuo The Horation, paljon ihkumpi kuin se alkuperäinen!
Sulla on kyllä mielenkiintoinen mielikuvitus :D

vilukissi kirjoitti...

Hahahhahah...tää on The Takuuvarma Paikka tulla hakemaan rentoutusta! Epäilen vaan, jotta The Horation taisi jättää kilokaupalla dna:ta merkatulle rikospaik..tontille! Saitte paljon uusia kuusenkoristeita, se on sitä folk lorea se. Tavaran uusiokäyttöä!

Inkivääri kirjoitti...

Niin meilläkin, siis oli hauskaa lukea teidän touhuistanne, kerro Arskalle terveitsiä Hora eikun Horttoni:)

Hevoinen kirjoitti...

Onkos tuo erään kuvan kännykkäkin ollut Horttonin soitossa kun on ylen kulahtanut?
Tuliks ne levyt?
Ou jee!!
Bileet!!

Horttonille: Hau ja Vuhh!

Jael kirjoitti...

Oi sitä Hortonia ! Ihana lukea ja nähdä näitä koirajuttuja:-)

BLOGitse kirjoitti...

LOL!
Voi Horttoni mika katse sulla on viimesessa kuvassa...niiiiiin vetoava!
Oot komea koira! Hau sulle! :)

Mari kirjoitti...

Voi kamala kun osaa olla SÖPÖ tuo vika kuva! Koirat ne sitten osaa nämä ilmeet.. :) :)

aimarii kirjoitti...

Hulvattoman hauskaa on ollut! Ihan mielettömän mielikuvituksellisen vauhdikasta.
Kiva lukea.

Millan kirjoitti...

On se hyvä, että teillä on Horttonin kanssa tolleen samanmoinen huumorintaju. Kaikki ihmiset ei ollenkaan tajuu, mistä koirat tykkää. (Esimerkiks ne semmoset, jotka tekee tommosia leluja, joista tulee kertaleikkimisellä läjä kuusenkoristeita).

Harakka kirjoitti...

Kyllä sinä ja Horttoni ootte mainio pari, molemmilla hieno huumorintaju ja kivat jutut!
Sain taas pitkästä aikaa nauraa, ihan vattaan sattu!Hi Hi.. :-D

Elisa kirjoitti...

Onpas koirulilla ollut kova homma Arjaannelin ulkoiluttamisessa! Onneksi (eka kuvassa näkyy) sulla on kaksikin kännykkää, joten oliko Arjaannelilla tutkapanta käytössä?

Sirokko kirjoitti...

Teil oli hauskaa, ei epäilystäkän, niin meilläkin!
Selvästi sulla pitäis olla ihan ikioma horttoni.

Demetrius kirjoitti...

Yeah, it's hard to be a doggimies, itse joutuu donitsitkin pyöräyttämään ja silleen. Ei auta, työpariaan ei voi valita ja koiran on tehtävä mitä koiran on tehtävä.

isopeikko kirjoitti...

Sanasi ovat kerta kerralta mukavampia. Nyt tuntuu ihan siltä että tuommonen koera sopii sinulle :) se saa sinut jotenkin ylenpalttisen vapautuneesti kertomaan kaikkia hassuja juttuja mitä siellä tapahtuu :) Hyvä sua, peikon hymy ei vähene ollenkaan :)

mythopolis kirjoitti...

- Whatever! Why should I have to I will make all the ropes, and yaw, but are you the length and breadth?
- Well, 'cause part of the depletion and yaw while I work up the traces of scent! It is not really suitable for tommosille ... female police officers! It's hard going back swing!

This is what my translation site feeds me! I do love your devoted dog, though, and I love my dog, too!!

Liekki kirjoitti...

Meilläkin oli hauskaa. :D Ja Horton, toi sun nenu on niin ihq!

Janice / Dancing with Sunflowers kirjoitti...

Hello Arja! Oh dear, I so wish I knew why all the other commenters are laughing. Dan's translation doesn't help at all! I see you have a lovely dog, and also that it has been snowing a great deal - which makes my younger son very envious. Here, about 20 snowflakes fell when I was out taking photos earlier, and that's it so far! Have a good weekend.
Janice.

Phivos Nicolaides kirjoitti...

Excellent for the dog lovers, like us!!

garyowen juliana kirjoitti...

kuule horttini, mun pakko sua vähän varotella. kato kun toi arska on kuitenkin vaan ihminen ja vielä naisihminen. eikä vissiin enää mitenkään tuorekaan... niin! siis että älä ihan liikaa sitä väsytä. voi olla ettei se kohta jaksa sun kaa.

mä oon ainakin jo niin vanha ja arvokas etten mä enää sillee riehu, paitsi silloin kun mami tulee kotiin kun se on ollut monta viikkoa (HEI, HEI,äläpä liioittele! tänäänkin olin vain vajaat kolme tuntia kokoukessa!)poissa.

enkä mä tajuu, miten sä tarkenet siellä saarella. meillä on ainakin niin kylmä että tänäänkin mä kävin ihan äkkiä vaan mamin kukkapenkissä kakalla. Eikä mami mulle takkia aamupissalle laita, luulee että mä tarkenen. hmpfh!

Liisu kirjoitti...

Ai, oot koiraihmisiä! Meilläkin on ollut kaksi koiraa, sellaisia inhimillisiä olentoja molemmat.

stansta kirjoitti...

Ja taas mä olin tuolle Epsoolle, et "kato" ja "sun-on-pakko-kattoo" kun toinen katsoo jotain panssarivaunuja sun muuta telkkarista. Katto se. :)

Ei se mun sotilas voikaan hakea Sinne duuniin kun teillä vaaditaan työkokemusta. Hö. Laittoi paperit sinne missä on nyt tj20-> ja sanoi, et olis ihan kiva jäädä tuttuun paikkaan. Ehkä ymmärrän vaikka sinne onkin turhan paljon kilometrejä...täältä katsottuna.

Mun KONE TOIMII kun ammattilainen teki useita tunteja töitä tämän kanssa. Ihanaa!!! Tässä on loistavaa istua nököttää glögimukin kera..tuoksuuko? :)

Arjaanneli kirjoitti...

Famu falsetissa:
Miten ne ennenvanhaan oikein selviskään, ku ei ollu vielä DNA:ta?
Täähän ei mitään pissinäytteitä keräile!
SE on miespoliisikoirien hommaa!

Viivi:
Mammat on joskus kieltämättä vähän omituisia!
Vaikka Arska ei ookkaan mun mamma, niin sekin sekoilee aina välillä.
Tai oikeestaan aika useinkin =I

Mä tuun juu pelastamaan sut heti, kun vaan vingahdat!
Mut voitaisko me ennen sitä naimisiinmenoa käydä vaikka rehveillä? Mentäis mettään tai jotai...?
Mä oon vähän vanhanaikanen näis asioissa!

Annie:
HorTTon on ehkä lutuisuuden mestari!
Champpiooni!

Crane:
Arskan mielestä se oikee Horation on kyllä aika kiva:)

Mä voisin väittää, että sen mielikuvitus on aika hmmm...outoo?
Mut mähän oonki koira, ja koirillahan on ihan omanlainen toi mielikuvitus...

vilukissi:
Juu!
Jätti se. Se merkkas nii usein että Arska ihmetteli, et miten sitä oikein riittikin?
Sitä merkkausainetta.

Inkivääri:
Hauskaa, että teilläkin:)
Arska sai, kiitos!
Siis terveiset...

Hevoinen:
Se kännykkä EI oo kulahtannu!
Se on vaan ajan patinoima, tai sitte se on saattanu pyöriä siellä kassinpohjalla niiden traktoreiden ja kolikoiden ja muiden tarpeellisten joukossa, mitä nyt naisten väskyissä on!
Levyt tuli, ja oon jo kuunnellu useempaanki otteeseen:)
Tää kiittäis kovasti ja rallattelis Herra Höd:in mukana!
Hau ja Nau sinne!

Yaelian:
Tästä on näköjään tulossa koirablogi, vaikkei mulla oo ees omaa koiraa!!
Hortton käy salaa koneella ku silmä välttää..

BLOGitse:
Köh..köh...no kiitos kiitos!
Kieltämättä olen aika komea, vaikka itte sanonkin!
Hau sullekkin!

Marika:
Hortton osaa ton koiraposeerauksen:)

aimarii:
Se on kovaa hommaa toi poliisina oleminen!
Pitäisköhän hakee oikeesti sinne poliisikoirakouluun???

Millan:
Totta! Mistähän sais oikeesti semmosen, joka kestäis? Ratakisko kyl juu, mut sitä on vähä hankala heitellä...

Harakka:
Vaikka se koskeekin, nii siittä tulee ikää lisää.
Siittä nauramisesta.
Jos se pitää paikkansa, nii toi Arska elää yhtä vanhaks ko se Metusalami tai joku semmonen...

Elisa:
Ei oo tutkaa eikä pantaa, mutta tarttis kyllä, ku se on nii ässä eksymään!
Se, että miks sillon kaks puhelinta johtuu siittä, että se yrittää leikkii jotai tärkeetä tai sillee...
Mut ei sitä kukaan oo viel huomannu.
Et se ois...

Arjaanneli kirjoitti...

Sirokko:
Selvästi pitäis! Samaa mieltä, mutta josko sitte joskus...

Demetrius:
Juu took varpaat korvastani, eli sanat suustani!
It is very kovvoo hommoo!

isopeikko:
Tämäkin hymyilee kovasti, kun luki tuon "..ylenpalttisen vapautuneesti..."
Kauniisti sanottu, ja siittä tuli mieli kovin hyväksi ja se meni ihan mykkyrälle:)

mythopolis:
And this is the translation from your comment in finnish:
- Whatever! Miksi minun täytyy teen kaikki köydet ja viipottaa, mutta oletteko pituus ja leveys?
- No, 'cause osa ehtymisen ja viipottaa kun kerään jälkiä tuoksu! Se ei oikein sovellu tommosille ... Naisten poliisit! On vaikea menee takaisin Swing!

Tämä on mitä minun käännös sivustosyötteitä minua! Minä rakastan sinun omistettu koira, vaikka, ja minä rakastan koira,

HAHAHAA:DDDDDD it is even better than the original:)

Ansku:
Me Saksanseisojat panostetaan nenuihin:)
Ne houkuttelee pussaamaan!!!

Janice:
HorTTon is my friends dog, and he is very funny dog:D
We were playing, that he is Horation from the CSI and I was female policeofficer...
Okay, I admitt that it might sounds a little bit odd....

It was the first snow here in Helsinki, and a quite cold day.
Now we have much moore snow here, and the view is really beautiful!
Hope that you get snow too!!!
You cant make snowmen from 20 snowflakes....

Phivos:
Do you have own dog?
I would love to take own dog, but it is impossible right now.

garyowen juliana:
Haudi Juliana:)
Kyllä täällä tarkenee, ku laittaa kolmosen silmään ja antaa kinttujen viedä!
Sitten jos oon autossa ni mulla on takki, Timo osti ihan uuden ja se on hiano!
Mullei oo tota läskii kertyny, ku se kaikki kertyi tolle Arskalle, eikä mulle jääny sitte mitään=I

Mä oon niin kova poika viipottamaan, että mua ei sais tuolta ulkoota sisälle ensinkää, jos multa kysyttäis!

Heh...kiva pikku jippo toi kukkapenkkikakka:))

Avatar:
Oon juu. Kotona on oikeestaan aina ollu koira pientä aikaa lukuunottamatta.
Ei tunnu oikein elo samalta, kun nyt ei oo omaa:(
Kyllä se karvakasa lämmittää kummasti sisältä ja ulkoo:)

Stansta:
Ja kiltti ku oli, nii Epsoohan tuli sitte kattomaan:)

Sattukos se sun pilttisi soittamaan tuos viikolla? Meinaan kun opastin yhdelle nuorelle miehelle, jotta kenelle soittaa kun haki työpaikkaa...

Glögi tuoksuu ja maistuis kyllä mullekkin!
Älä nyt sitte läikytä näppiksille!!!

Anonyymi kirjoitti...

Aijai ja oijoi...hihii...tää pelasti mun päiväni.
Teiltä ei taida ideat loppua! Aivan mahtavaa tekstiä!
Horttonille iisosti rapsutuksia ja herkkupaloja!

Kutuharju kirjoitti...

Hiisi kun ootte hyviä! Ja toi Hortton on niin liikkis - voi että nuita silmiä. Tuon viimeisen kuvan katse sulattaa teräksenkin.

Arjaanneli kirjoitti...

NeitiMistyJ:
Kiitos, HorTTonille on pukki tuomassa pussillisen kaikkea hyvää:)
Ja uuden lelun!

Kutuharju:
Eikö sulatakkin?
Se saa tolla katseella ihan kaikki anteeks....jos se nyt ois jotain tehny!!!